Latvija un Igaunija pievienojas Ziemeļjūras – Baltijas jūras dzelzceļa kravu pārvadājumu koridoram

Gandrīz piecus gadus pēc Ziemeļjūras – Baltijas jūras dzelzceļa kravu pārvadājumu koridora izveidošanas divas jaunas valstis, Latvija un Igaunija, ir oficiāli pievienojušās koridoram 2020. gada 12. oktobrī. Savienojums ar Rīgu un Tallinu ir kļuvis par daļu no Eiropas dzelzceļa kravu pārvadājumu koridoru tīkla, paplašinot esošos kravu pārvadājumu maršrutus.

Ziemeļjūras – Baltijas jūras dzelzceļa kravu pārvadājumu koridors (RFC NS-B) ir Eiropas projekts, kura mērķis ir uzlabot dzelzceļa kravu pārvadājumu pievilcīgumu un efektivitāti, nodrošinot nepārtrauktu un augstas kvalitātes dzelzceļa pārvadājumu piedāvājumu koridora ietvaros.

Pēc vairāku mēnešu darba, RFC NS-B pārvaldības struktūra ir paplašinājusies iekļaujot tās izpildvaldē Latvijas un Igaunijas Transporta ministriju pārstāvjus un rīkotājvaldē Latvijas infrastruktūras pārvaldītāju (VAS “Latvijas dzelzceļš”), Igaunijas infrastruktūras pārvaldītāju (AS Eesti Raudtee) un Latvijas dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadalītāju (AS “LatRailNet”). Koridora maršruts ir pagarināts no Kauņas uz Rīgu un Tallinu kā galvenais maršruts un no Kauņas uz Viļņu, no Daugavpils un no Krustpils uz Rīgu kā  apvedceļi. Visās šajās līnijās dzelzceļa platums ir 1520mm.

Šī saskare starp standarta un platsliežu ceļiem, apvienojumā ar Latvijas un Igaunijas stratēģisko izvietojumu, veicinās labāku savienojumu starp Eiropas Savienību un Austrumiem un Āziju, kā arī paplašinās multimodālo pārvadājumu iespējas no Baltijas jūras ostām uz Ziemeļjūras ostām.

Tādejādi, RFC NS-B pieder pie koridoriem ar vislielāko izaugsmes potenciālu, nodrošinot lieljaudas pārvadājumu pakalpojumus. No šī brīža, jaudu uz šiem ceļiem var pieprasīt arī izmantojot Corridor One-Stop-Shop, vienu kontaktpunktu visiem pieprasījumiem šajā koridorī.

Koridors ir arī pateicīgs finansiālajam atbalstam no Eiropas Komisijas, kas padarīja šādu attīstību par iespējamu.

Lai saņemtu vairāk informācijas par RFC NS-B var sazināties ar Weronika Karbowiak, rīkotājdirektori, pa telefonu +48 694 480 251 vai e-pastu: weronika.karbowiak@rfc8.eu vai apmeklējot mājas lapu: www.rfc-northsea-baltic.eu

Lai varētu pieņemt pieteikumus uz iepriekšrezervētiem vilcienu ceļiem 2022.vilcienu kustības gada grafikam, 2021.gada februārī COSS nodrošinās apmācības darbam ar RFC8 pieteikšanas rīku. Ja pieteikumu iesniedzējs izrādīs interesi pieteikties rezerves jaudai 2021.gadam, apmācība darbam ar RFC8 pieteikšanas rīku tiks nodrošināta personiski ar COSS pārstāvi (angļu valodā).

 

Vairāk par Ziemeļjūras – Baltijas dzelzceļa kravu pārvadājumu koridoru:

RFC NS-B tika izveidots 2015. gada 10. novembrī saskaņā ar Regulu (EU) 913/2010 par Eiropas dzelzceļa tīklu konkurētspējīgiem pārvadājumiem. Iekļaujot paplašinājumu, koridors šobrīd stiepjas cauri astoņām ES dalībvalstīm, sākoties Ziemeļjūras ostās Antverpenē, Roterdamā, Amsterdamā, Vilhelmshāfenē, Brēmerhāfenē un Hamburgā, izplešoties centrālajā Vācijā caur Āheni, Hanoveri, Magdeburgu un Berlīni līdz Varšavai un Polijas-Baltkrievijas robežai Terespolē. Viens atzars stiepjas no Magdeburgas līdz Prāgai cauri Falkenbergai un Drēzdenei. Falkenbergā sākas Dienvidu atzars Polijā, kas stiepjas līdz Vroclavai un Katovicei. Cits atzars stiepjas no Varšavas līdz Kauņai un tālāk uz Rīgu un Tallinu.

RFC NS-B ietilpst vairāk nekā 8000 km dzelzceļa līniju un tas savieno svarīgākās Ziemeļjūras ostas ar Centrālo Eiropu un Baltijas valstīm, nodrošinot dzelzceļa tiltu starp Austrumu un Rietumu Eiropu.

RFC NS-B infrastruktūrā ietilpst:

  • 4480 km galvenās līnijas,
  • 2524 km apvedceļu līnijas,
  • 1008 km savienojumu līnijas,
  • 950 km plānotās galvenās un apvedceļu līnijas,
  • 201 termināļi
  • 12 jūras ostas: Antverpene, Roterdama, Amsterdams, Vilhelmshāfene, Brēmerhāfene, Hamburga, Rīga, Ventspils, Liepāja, Paldiski, Muuga and Sillamäe.

Preses relīze Angļu valodā lasāma šeit.

Komentāri slēgti