Apstiprinātas infrastruktūras maksas laika periodam no 2026.gada 1.janvāra

AS ”LatRailNet” valde 2025.gada 2.jūlijā ir pieņēmusi valdes lēmumu Nr.JALP-1.3/5-2025 (prot. Nr.JALP-1.2/27-2025) “Par vienības vidējo tiešo izmaksu, maksas par minimālo piekļuves pakalpojumu kompleksu un piekļuvi infrastruktūrai, kas savieno infrastruktūru ar apkalpes vietām, un citu saistīto maksas lielumu noteikšanu periodam no 2026.gada 1.janvāra, un maksas aprēķināšanas shēmas un maksas iekasēšanas shēmas grozījumu apstiprināšanu” .

AS ”LatRailNet” ir apstiprinājusi publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras maksas un citus saistītos maksu lielumus laika periodam no 2026.gada 1.janvāra. Ņemot vērā paredzētās izmaiņas saistībā ar infrastruktūras maksas aprēķinu laika periodam no 2026.gada 1.janvāra un ar jauna tirgus segmentu identificēšanas algoritma ieviešanu, maksas aprēķināšanas shēmas un maksas iekasēšanas shēmas redakcijās tika veikti šādi grozījumi:

vienādoti maksu piemērošanas darbības rādītāji iekšzemes, EEZ un starptautiskās 1520 kustības pārvadājumiem, tādējādi vienkāršojot infrastruktūras maksas komponentes un to piemērošanu  kravu pārvadājumos
apvienoti, pilnveidoti, kā arī ieviesti jauni dzelzceļa pārvadājumu tirgus segmenti
ieviests tirgus segments jaunu kravu pārvadājumu veicināšanai, atbilstoši Dzelzceļa likuma 11.prim panta ceturtajai daļai
ieviestas jaunas tirgus segmentu identificēšanas pazīmes
nodalīti tukšo vagonu pārvadājumi un neidentificēti kravu pārvadājumi
precizēti nosacījumi inrastruktūras maksas proporcionālai piemērošanai jauktos kravas vilcienu sastāvos dažādu tirgus segmentu kravas vagoniem
veikti tehniski precizējumi maksas shēmās lietotajos terminos un apzīmējumos

Ar shēmu grozījumiem, jaunā tirgus segmentu identificēšanas algoritma pamatprincipiem un ar infrastruktūras maksas aprēķinu periodam no 2026.gada 1.janvāra saistītās izmaiņas tika apspriestas, konsultējoties ar dzelzceļa pārvadātājiem, pieteikumu iesniedzējiem un infrastruktūras pārvaldītāju regulārās AS “LatRailNet” organizētās publiskajās apspriedēs, piedaloties nozares regulatīvās iestādes (Valsts dzelzceļa administrācijas) pārstāvjiem.

Ar pieņemto lēmumu un apstiprinātajiem infrastruktūras maksu lielumiem laika periodam no 2026.gada 1.janvāra, kā arī apstiprinātajiem maksas aprēķināšanas shēmas un maksas iekasēšanas shēmas grozījumiem var iepazīties, sekojot saitēm zemāk:


  AS “LatRailNet” 02.07.2025.valdes lēmums  Nr.JALP-1.3/5-2025 (prot. Nr. JALP-1.2./27-2025)


Grozījumi AS “LatRailNet” 2017.gada 30.jūnija noteikumos Nr.JALP-7.6/01-2017 “Maksas aprēķināšanas shēma” (apstiprināti 02.07.2025., prot. Nr.JALP-1.2/27-2025)


Grozījumi AS “LatRailNet” 2017.gada 30.jūnija noteikumos Nr.JALP-7.6/02-2017 “Maksas iekasēšanas shēma” (apstiprināti 02.07.2025., prot. Nr.JALP-1.2/27-2023)


Saskaņā ar šo lēmumu ir noteikts, ka periodā pēc 2025.gada 31.decembra par spēku zaudējušām tiek atzītas infrastruktūras maksas, kas apstiprinātas ar šādiem AS “LatRailNet” valdes lēmumiem:

AS “LatRailNet” 2023.gada 20.septembra valdes lēmums Nr.JALP-1.3./8-2023 (prot. Nr. JALP 1.2./51-2023) “Par vienības vidējo tiešo izmaksu, maksas par minimālo piekļuves pakalpojumu kompleksu un piekļuvi infrastruktūrai, kas savieno infrastruktūru ar apkalpes vietām, un citu saistīto maksas lielumu noteikšanu periodam no 2024.gada 1.janvāra, un maksas aprēķināšanas shēmas grozījumu apstiprināšanu”

AS “LatRailNet” 2024.gada 17.janvāra valdes lēmums Nr.JALP-1.3./1-2024 (prot. Nr.JALP-1.2./2-2024) “Par grozījumu apstiprināšanu maksas aprēķināšanas shēmā un maksas par minimālo piekļuves pakalpojumu kompleksu un piekļuvi infrastruktūrai, kas savieno infrastruktūru ar apkalpes vietām noteikšanu tirgus segmentam “cementa kravu pārvadājumi iekšzemē””

AS “LatRailNet” 2024.gada 18.aprīļa valdes lēmums Nr.JALP-1.3./2-2024 (prot. Nr.JALP-1.2./19-2024) “Par grozījumu apstiprināšanu maksas aprēķināšanas shēmā un maksas par minimālo piekļuves pakalpojumu kompleksu un piekļuvi infrastruktūrai, kas savieno infrastruktūru ar apkalpes vietām noteikšanu tirgus segmentam “šķeldas kravu pārvadājumi iekšzemē un Eiropas Ekonomikas zonas ietvaros””

Komentāri slēgti